معلومات عمومي معلومات عمومي .

معلومات عمومي

بروساز دندان ها مخصوص كودكان

جرم گيري و بروساژ دندان هاي كودكان همچون بزرگسالان از اهميت زيادي برخوردار مي باشد و عدم توجه به آن ممكن است باعث مشكلاتي بزرگي مانند پوسيدگي دندان و التهاب‌ لثه را به وجود آورد. در واقع، دندان برخي از كودكان به دليل عدم دريافت آموزش‌ هاي كافي براي مراقبت و رسيدگي به ناحيه دهان و دندان و يا هر نوع سهل ‌انگاري، ممكن است دچار جرم زياد شده كه والدين بايستي اين مشكلات را هر چه سريع ‌تر پيگيري و در پي رفع آن باشند تا دندان ‌ها دچار پوسيدگي جدي نشوند. به گفته و تشخيص دندان پزشكان و متخصصان اين زمينه، انجام ۲ مرتبه بروساژ دندان در طول يك سال، براي كودكان و همچنين بزرگسال توصيه مي گردد. دندان ها در دوره ي كودكي و شكل گيري آن ها بسيار مهم مي باشد به همين علت قيمت بروساژ دندان براي كودكان در دندان پزشكي دكتر شيدا با تعرفه مصوب براي متقاضيان انجام مي شود.

عوامل مختلف ايجاد جرم در دندان كودكان چيست؟

بسياري از كودكان، انواع مواد غذايي را طبق عادتي اشتباه فقط با يك ‌طرف از دهان و دندان هاي خود مي‌ جوند كه اين كار زمينه بروز جرم را در دندان‌ هايي كه تحت ‌فشار بيشتري هستند و بيشتر از آن ها استفاده مي شود را فراهم مي ‌كند. همچنين علاوه بر همين عادت، مواردي مانند درد در دندان ها نيز سبب مي گردد كه كودك تنها از يك طرف دندان هاي خود استفاده كند. از طرفي عدم توجه به بهداشت دندان كودكان نيز مي تواند زمينه ‌ساز بروز پلاك‌ ها و پس از آن جرم در دندان ها بشود. براي پيشگيري از اين موضوع، والدين بايستي به نحوه مسواك زدن، نخ دندان كشيدن و حتي نوع غذا خوردن كودك خود توجه داشته باشند؛ بنابراين با مراقبت‌ هاي اصولي مي‌توان از بروز جرم در دندان جلوگيري كرد.

انواع رو هاي بروساژ دندان (جرمگيري) دندان براي كودكان

-         جرم‌گيري دندان كودك به شكل دستي

-         جرم‌گيري با دستگاه اولتراسوند

-         جرم‌گيري با دستگاه ايرفلو


برچسب: قيمت بروساژ دندان، بروساژ دندان، دندانپزشكي، كلينيك دندان پزشكي دكتر شيدا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۴:۲۸ توسط:shamim موضوع: نظرات (0)

درمان ريشه ي دندان هاي عفوني

يكي از پديده هاي خطرناكي كه پس از مشاهده شدن احساس درد سريعا بايد براي رفع و رسيدگي به آن به دندان پزشك مراجعه شود، عفونت و التهاب در ناحيه لثه ها و دندان مي باشد. عفونت و التهاب در ناحيه دهان و دندان ها به علت آن كه اگر پيگيري و درمان نشوند منجر به مشكلي بزرگتر از جمله پريودنت مي شوند و با پيشروي در نهايت تماميه بافت استخوان فك را نيز درگير خواهند كرد خطرناك و حائز اهميت مي باشد. التهاب و عفونت در حالت هاي مختلفي در ناحيه ي ريشه دندان مي تواند به صورت هاي حاد و مزمن و يا به طور خفيف پديد آيد: در حالت اول، بيمار با درد شديد در ناحيه عفونت، روبرو مي شود كه متخصص بايد سريعا درمان را آغاز كند ولي در حالت دوم، علائم و روند گسترش عفونت كند تر است.

انواع عفونت هاي ريشه دندان

-         آبسه لثه

-         آبسه پري اپيكال

-         آبسه پريودنتال

با توجه به نوع و عفونت موجود در دندان ها، قيمت درمان ريشه دندان ها نيز مي تواند متفاوت باشد.

درمان ريشه ي دندان هاي عفوني به چه صورت انجام مي شود؟

از آنجايي كه اعصاب و عروق اصلي دندان ها در يك بافت بسيار نرم قرار گرفته اند كه محل آن كانال هاي ريشه دندان مي باشد، با كوچيك ترين عدم رسيدگي ممكن ات دچار پوسيدگي شوند گفتني است كه به اين بافت نرم در اصطلاح پالپ نيز گفته مي شود و زماني كه دچار مشكلات معمول از جمله عفونت بشود، قطعا شما نياز به درمان خواهيد. در اين زمان به احتمال زياد تشخيص و پيشنها اوليه دندان پزشك، استفاده از روش درماني درمان ريشه دندان مي باشد. اين نوع درمان به اين طريق انجام مي شود كه ابتدا دندان پزشك اقدام به خارج كردن بافت خراب از ريشه دندان كرده و سپس كانال هاي ريشه دندان تميز مي گردند و حفره هاي بوجود آمده توسط مواد ويژه پر مي شود.


برچسب: قيمت درمان ريشه دندان، درمان ريشه دندان، دندانپزشكي، كلينيك دندان پزشكي دكتر شيدا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۴:۲۱ توسط:shamim موضوع: نظرات (0)

قيمت لمينت دندان متحرك

امروزه در دنان پزشكي ها، يكي از رايج ترين و پر متقاضي ترين خدمات زيبايي براي دندان ها، لمنيت دندان مي باشد. اين روش كه روشي براي زيبا سازي دندان ها و طرح لبخند مي باشد كه در واقع عملي براي سفيد تر شدن و همچنين مرتب به نظر آمدن دندان ها مي باشد. معمولا لمينت دندان ها داراي چند روش بوده كه يكي از آن ها روش لمينت دندان موقت و يا متحرك مي باشد اما به طور كلي خدمات زيبايي لمينت دندان ها در ابتدا بدين شكل صورت مي گيرد كه دندان ها را تراشيده و هم تراز مي كنند و در نهايت با استفاده از انواع ماده هاي مخصوص پوششي سفيد بر روي دندان ها قرار مي دهدند و با اين عمل، لبخند زيباي از دست رفته ي شما را دوباره باز مي گردانند. به لمنيت دندان، ونير دندان نيز گفته مي شود كه اين نام در بين دندان پزشك ها رايج تر مي باشد.

لمينت دندان متحرك (موقت)

لمينت هاي متحرك و يا موقت، نوعي روكش موقتي هستند كه مانند يك روكش و كاور روي دندان ها قرار مي گيرد و ظاهر نامرتب آن ها را پوشش مي دهند. قيمت لمينت دندان از نوع متحرك نيز به دليل شكل گيري سريع و نياز نبودن به وقت بسيار براي متخصصين و دندان پزشكان، خيلي زياد نباشد چرا كه اين عمل زيباييي روشي سريع و همچنين ساده براي از بين بردن نامرتبي و  ظاهري دندان ها مي باشد كه امروزه محبوبيت زيادي در بين افراد پيدا كرده است. اين نوع لمينت از آنجايي كه داراي هزينه ي كم و نياز نداشتن به جراحي، مي تواند يكي از رقباي جدي سرسخت براي انواع ديگر لمينت محسوب باشد. البته اين نوع لمينت دندان بر خلاف ديگر لمينت ها جنبه درماني نداشته و صرفا مانند يك كاور عمل مي كند كه ظاهر دندان ها را سفيد و زيبا مي كند. در نتيجه ا توجه به تشخيص و تجويز دندان پزشك در مواردي لمينت دندان ها به جز لمينت متحرك مي تواند علاوه بر جنبه ي زيبايي جنبه ي درماني نيز داشته باشد.


برچسب: قيمت ترميم دندان، ترميم دندان، دندانپزشكي، كلينيك دندان پزشكي دكتر شيدا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۸:۰۴ توسط:shamim موضوع: نظرات (0)

بروساژ دندان چيست و براي چه كساني مناسب مي باشد؟

اين روز ها اكثر افراد به دنبال اصلاح دندان هاي خود براي خلق لبخندي زيبا مي باشند. به همين دليل ممكن است بسياري از افراد با اصطلاحات رايج دندانپزشكي آشنايي كاملي نداشته باشند و اطلاعات كافي در رابطه با اين خدمات زيبايي و درماني براي دندان ها نداشته باشند. يكي از خدمات زيبايي دندانپزشكي بروساژ دندان و يا همان جرم گيري كامل دندان ها از سطح ريشه اي آن ها مي باشد. قطعا به دليل مناسب بودن قيمت بروساژ دندان يكي از رايج ترين و پر كاربرد ترين نوع درمان در دندانپزشكي مي باشد.

جرم دندان ساخته شده از يك ماده سخت معدني مي باشد كه بر روي دندان ها تشكيل شده و بيشترين مقدار جرم در پشت دندان هاي جلويي پايين مي باشد. به همين دليل كه مجاري غدد بزاقي به اين قسمت باز مي ‌شوند. جرم‌ گيري يا همان بروساژ فقط پلاك دندان و جرم دندان را از بين مي ‌برد و سطح داخلي دندان را سفيد نمي كند.

به طور كلي بروساژ دندان براي چه افرادي مناسب مي باشد؟

اگر چند روزي مسواك نزنيد و بهداشت دهان و دندان هاي خود را رعايت نكنيد، مشاهده خواهيد كرد كه دندان ها شروع به جرم گيري و رسوب كرده و با يك مسواك زدن مجددا آن ها از بين مي رود. اما افرادي كه به مدت طولاني و به درستي به دندان هاي خود مسواك نزده و يا چاي و قهوه و دخانيات استفاده مي كنند، بايد به دندان پزشك مراجعه كرده تا دندان ها و لثه هايشان جرم گيري و بروساژ شود تا از سلامت كامل دندان و لثه خود اطمينان حاصل كنند.

مزيت بروساژ دندان چه مي باشد؟

از بين رفتن جرم هاي دندان ها به طور كامل باعث‌ كاهش پوسيدگي دندان مي شود. بروساژ و جرم گيري دندان ها همچنين باعث بهبود ورم و التهاب لثه ها مي شود و مانع از تبديل شدن‌ اين مشكل به‌ يك بيماري شديد لثه مي گردد. با اين ‌حال، مزيت ‌هاي جرم گيري دندان تنها تا زماني ‌دوام دارد كه‌ دوباره جرم روي دندان ها تشكيل نگيرد. بعضي از افراد كه بهداشت دهان و دندان خود را به خوبي رعايت نمي كنند، به جرم گيري دندان دوره‌اي نياز پيدا مي كنند.


برچسب: قيمت بروساژ دندان، بروساژ دندان، كلينيك دندان پزشكي دكتر شيدا، دندانپزشكي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۷:۵۴ توسط:shamim موضوع: نظرات (0)

كلروهگزيدين چيست و چه كاربردي دارد؟

شايد يكي از پر مصرف ترين دهانشويه هاي مورد استفاده در انواع دندان پزشكي ها، كلروهگزيدين باشد كه براي درمان هاي عفونت هاي مختلف دهان، زخم هاي دهان و همچنين دندان تجويز مي گردد. استفاده از كلروهگزيدين بر طيف وسيعي از انواع باكتري هاي منفي و مثبت، انواع قارچ ها و همچنين برخي ويروس ها از جمله ويروس هاي مولد و ايجاد كننده ي ايدز و هپاتيت موثر و مفيد مي باشد. همچنين با خريد كلروهگزيدين و استفاده از مشتقات ساخته شده به وسيله ي اين ماده، بيش از 50 دارو و همچنين مواد دارويي ساخته مي شود. همچنين اين ماده توانايي اتصال به پوست و غشا هاي مخاطي قوي آن داشته و در نتيجه فعاليت طولاني مدت را فراهم مي كند. ماده ي كلروهگزيدين به شدت خاصيت كاتيوني داشته و اين ماده در سه فرم دي‌گلوكونات، استات و هيدروكلريد وجود داشته و به بازار عرضه گرديده است كه دو فرم دي‌گلوكونات و استات حلال در آب مي باشند. اغلب علت چسبندگي موجود در ماده ي كلروهگزيدين را به علت خاصيت كاتيوني آن نسبت مي‌ دهند كه باعث اتصال آن به گروه هاي آنيونيك موجود در گليكوپروتئين‌ ها و همچنين فسفوپروتئين ‌هاي سطح مخاط دهاني مي شود.

از كجا مي توانيم اين ماده را خريداري و تهيه كنيم؟

مجموعه و شركت آوا شيمي صبا يكي از توليد كنندگان و عرضه كنندگان به نام انواع مواد اوليه لوازم آرايشي و بهداشتي، غذايي و همچنين دارويي مي باشد كه با بيش از چند دهه تجربه و فعاليت در اين زمينه با شعار پيشبيني همراه با آينده نگري و ارتقاء كيفيت  مي باشد و همچنين از دسته مزاياي خريداري از مجموعه ي آوا شيمي صبا، ضمانت كيفيت كالا، ارسال نمونه دارو براي تقاضا كنندگان و البته خريداران و همچنين ضمانت اصالت كالا مي باشد.


برچسب: خريد كلروهگزيدين، كلروهگزيدين، آواشيمي، آوا شيمي صبا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۰:۲۸ توسط:shamim موضوع: نظرات (0)