معلومات عمومی معلومات عمومی .

معلومات عمومی

انواع ارتودنسی دندان

یکی از خدمات درمانی رایج در انواع کلینیک های دندان پزشکی، ارتودنسی دندان ها می باشد که برای اصلاح دندان های نامرتب و شکل استخوان فک، استفاده می شود. به طور متداول ارتودنسی ها دارای دو نوع مختلفی می باشند که هر کدام از این دو مدل نیز دارای انواع مختلفی می باشند.

ارتودنسی چیست؟

همانطور که بالا تر نیز اشاره کردیم یکی قدیمی تریم و رایج ترین خدمات درمانی دندان ها ارتودنسی دندان روش ها و در انواع مختلف می باشد. ارتودنسی دندان برای اصلاح دندان های نامرتب و ناهنجاری های فک استفاده می شود و به کمک ارتودنسی می توان دندان ها را به جای اصلی خود انتقال داد و آن ها را مجددا مرتب کرد. اما انواع مدل های ارتودنسی با توجه به نطر و تشخیص دندان پزشک قابل اجرا بوده و در افراد مختلف و با توجه به نوع دندان ها و فک هایشان متفاوت می باشد.

انواع ارتودنسی دندان

- ارتودنسی ثابت

در ارتودنسی ثابت براکت ها روی سطح دندان فیکس می شوند و شما امکان جا به جایی و خارج کردن بریس را ندارید. در روش ارتودنسی ثابت شما باید اصول بهداشت دهان و دندان بعد از ارتودنسی را به خوبی رعایت کنید تا دندان ها در طول دوره درمان تغییر رنگ ندهند و پوسیده نشوند.

- ارتودنسی متحرک

برای رفع مشکلات خفیف در دندان ها از روش ارتودنسی متحرک استفاده می کنند که بیشتر در سنین 7 – 9 سال رایج می باشد. دستگاه ارتودنسی متحرک دندان یک صفحه از جنس پلاستیک با سیم هایی است که با فشار به دندان ها درست است که ارتودنسی متحرک دندان قابل جابجایی است و می توان آن را از دهان خارج کرد.

- ارتودنسی لینگوال (ارتودنسی پشت دندان‌)

ارتودنسی لینگوال یا نامرئی یکی از انواع ارتودنسی است که  در زمره ی ارتودنسی های ثابت قرار می گیرد و می تواند مشکلات شدید دندانی، انواع مال اکلوژن ها و تراکم یا فاصله های شدید دندانی را بهبود ببخشند.


برچسب: دندان، دندانپزشکی، دندان پزشکی، کلینیک دندانپزشکی، کلینیک دندان پزشکی، کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا، کلینیک دندانپزشکی دکتر شیدا، ارتودنسی، ارتودنسی دندان،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۵:۳۱ توسط:shamim موضوع: نظرات (0)