معلومات عمومی معلومات عمومی .

معلومات عمومی

انواع کاربرد آویسل در صنایع متعدد

آویسل یکی از ماده عای کمکی، ضد کپک، ماده ضد انقباض، توسعه دهنده و یکی از عوامل فشرده سازی و تراکم سازی در صنعت غذا و دارو می باشد. منبع تولیدی این ماده، خمیر چوب بوده که فراوان ترین و البته تجدید پذیرترین ماده ی خام طبیعی می باشد. میکروکریستالین سلولز از سلولز مشتق شده و به رنگ سفید، بدون بو و بدون مزه است. آویسل در بیشتر حلال های آلی، آب و همچنین اسید های رقیق شده، قابل انحلال نبوده و البته در هیدروکسید سدیم نیز اصلا قابل حل نمی باشد. این ماده بی اثر و از نظر شیمیایی غیرفعال است. از آویسل به عنوان ماده حجیم کننده، لغزنده، تجزیه کننده، چسبنده و یک سوسپانسیون کمکی استفاده می شود.

به طور کبی ماده ی آویسل نامی تجاری برای سلولز میکرو کریستالی است که تا حدی با اسید هیدرولیز شده و به پودر ریز تبدیل شده است و همچنین به عنوان جایگزین چربی مورد استفاده قرار گرفته می شود، این ماده در آب پخش می شود و خاصیت صمغ زدایی دارد. برای تهیه غذا های روغنی مانند پنیر و کره بادام زمینی و همچنین در شربت ها و عسل و سس ها استفاده می شود.

فواید آویسل چیست؟

ماده ی آویسل به دلیل دارا بودن ساختار ریز بلورین، سطح طبیعی زیاد، با قدرت تخلخل و قدرت نگهداری رطوبت به طور طبیعی را در خود دارا می باشد. با خرید آویسل به دلیل داشتن ویژگی اتصال و انسجام عالی، اغلب به ‌عنوان بهترین ابزار اکستروژن در بازار استفاده می گردد. پودر و ماده ی آویسل می ‌تواند یک سطح متراکم و صاف ایجاد کرده که کاملاً غیر قابل شکنندگی نیز می باشد. ماده ی آویسل قابلیت فشرده سازی با تغییر شکل را دارا می باشد که پیوند های هیدروژنی مستحکم و قدرتمندی را ایجاد می ‌کند. سلولز میکرو کریستالی یا همان ماده ی آویسل در فرم و شکل ‌های دوز جامد، در همه موارد از کپسول‌ های سخت ژلاتین گرفته شده تا قرص‌ های قابل پخش مورد استفاده قرار می گیرد. آویسل یکی از پرکننده‌ های نادری می باشد که محلول در آب نیست؛ ولی آب ‌دوست می باشد، بنابراین برای روش ‌های دانه ‌بندی مرطوب مناسب و مورد استفاده قرار گرفته می شود.


برچسب: آواشیمی صبا، آواشیمی صبا، آویسل، خرید آویسل،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۵:۰۲ توسط:shamim موضوع: نظرات (0)